Skip to content

Beleving vanuit het vroege christendom

15 december 2010


Het is meestal een feest die samenzijn dag met klankschalen die ik een keer per maand doe.
Er vind genezing plaats en ook wederzijds respect – waarin men oude energie herstelt die ooit eens op ons rust.
Ik kan er niet over praten, omdat het ongelofelijk is wat er gebeurd en ik merk dat dit voor de meeste geld.
Een van de thema’s was het vroegere christendom waarin vele met elkaar een energie deelde.
Ik zag mij zelf staan in een arena in Rome. Als weerbare vrouwen werden wij ontkracht omdat onze beweegredenen voor vele mensen en misschien ook mannen angst in boezemde door het vuur waarmee we de ander aanraakte. We gingen als het ware op ons doel af en die power was men niet gewend. Het druiste tegen de regels in die in die tijd waren opgesteld… En kon een maatschappij omver brengen.
Ik denk dat we in ons gevoel veel te vroeg waren en daarom gestopt moesten worden.
Als vrouwen hebben we besloten om vanuit onze zachte vrouwelijke kracht vast beraden, vol overgave, maar ook in harmonie met de omgeving de dingen neer zullen zetten. Het duwtje wordt immers wel door de ander gegeven en dan zal ook datgene waar we voor staan beter begrepen worden.
De boodschap kwam over en het gaf ons een weidsheid en wijsheid die we in ons op konden slaan.
Dat de energie van Jezus zelf aanwezig was – is wel heel opmerkelijk – mede om de gemeleerdheid van het gezelschap en allemaal onze eigen visie van het goddelijke – was het bijzonder.
Beredeneren is soms zo moeilijk – je moet het voelen en het is goed.

http://www.ayourtha.com

Meld het even als je er ook bij wilt zijn – het wordt in Leeuwarden gehouden

12 reacties
  1. Beredeneren is soms zo moeilijk – je moet het voelen en het is goed….en volgens mij is dat ook het belangrijkste van alles Marja 🙂
    Dikke knuffel en een mooie donderdag!

  2. Goede morgen lieve Marja. Bedankt voor je bezoekjes en je steeds weer fijne commentaren. Fijne dag nog hé, geniet ook dààr van!

  3. ik kom effe langs om je een hele fijne donderdag te wensen

  4. heerlijk dat jij je ‘uitlaatklep’ gevonden hebt, kruidje, in de vorm van klankschalen!! 🙂

    en, samen met jou, een heleboel andere mensen!

  5. Wow ik lees net dat boek van Hans Stolp over Maria Magdalena, te gek dat er pakweg 2000 jaar voor nodiG zijn om deze vrouw haar rechtmatige plaats te gunnen, en de kerk zal ook wel op z’n kop gaan als alles zijn loop neemt wat men al die eeuwen heeft proberen weg te moffelen.

    Warme groente,

    Droomvader Ruerd

  6. Annie permalink

    Zondags is mijn dag niet , even niets doen en moeten is zo heerlijk , maar ik geloof je direct dat het een bijzondere middag was .
    Liefs annie

  7. Ha Marja, ik kom hier terug
    om te lezen hoe het was.
    Groetjes Christiene.

  8. Als Leeuwarden niet zo ver was, was ik er zeker bij de volgende keer marja. Nu moet ik het van jouw verhalen hebben.
    XXXm

  9. Voelen is het meest belangrijke in dit soort dingen, opwekken van energie, go for it!

    XXX

  10. als jij het voelt is het goed marja:-)

  11. Beredeneren… gaat dat samen met voélen Marja? Ik denk haast van niet, maar hé ik kan het mis hebben: religie is nu eenmaal niet aan mij besteed…
    Wél een heel interessant en mooi geschreven log!

  12. ja beredeneren is het natuurlijk niet, als je het niet voelt heb je er niets aan.
    dat is mooie gezegd!

Reacties zijn gesloten.

