Skip to content

Vrolijk Kerst

23 december 2010

Zitten jullie warm? Hebben jullie het gezellig? Is het samenzijn een feest en genieten jullie.
Ik heb geleerd dat als je zelf de teugels in handen neemt dat je er een byzonder feest van kan maken. Ook gisteren op de radio was het een stuk warmte die uitgewisseld worden en het is zo fijn dat we elkaar vanuit het hart mogen voelen.. en raken. En dat had ik allemaal voor mijn verjaardag gewenst – nu al weer 53 jaar terug.
Als je oprecht bent – dan lijken mensen dat ook met je te willen delen. Als je open staat – dan is er ook respect.

Ik wens jullie een fijne kerst

 

Ik ga pas loggen na kerst – want er is zoveel te doen waar ik in duik – voel – beweeg

 

 

 

From → persoonlijk, radio

16 reacties
  1. Ik hoop dat jullie hebben genoten dit weekend, ik kon mijn ervaring opeens wat beter plaatsen toen ik een nieuwjaarsbericht las via Nolly waarin werd verteld over golven van eenzaamheid die de ronde doen.
    Vandaag gebeurde er iets toen ik opeens besloot een goede daad te doen ik vertel het later nog wel hoe dat in zijn werk ging.

    Warme groente,

    Droomvader

  2. Nog een leuke zondag en geniet maar verder…..

  3. Het was me het dagje wel lieve Marja,
    eerst zat ik wat te soebatten met mezelf,
    voe.lde zelfs een stuk negativiteit naar boven komen
    doordat ik te lang alleen was.
    Voelde me bijna beroofd van al het mooie en goede
    dat mijn leven de moeite waard maakte.
    Gelukkig kon ik me later op de middag toch mijn gene
    overwinnen om even achter de computer te gaan zitten.
    om dan te worden verrast door leuke berichtjes van vrienden.
    En gelukkig had ik daarna afgesproken met vrienden met wie ik samen de avond verbracht heb, en opeens begon ik te praten met Chris over dat idee voor een spel waarbij je elkaar helpt te winnen en je dus gezamenlijk een doel bereikt met al je medespelers. Een idee dat ik jaren terug had en weer in de ijskast had gezet omdat het me bijna onmogelijk leek ook doordat ik niet goed wist hoe of wat. het doet me wel denken aan die film pay it forward over d.at jongetje dat een schoolproject heeft en dan eeen idee bedenkt om de wereld te verbeteren, Het heet pay it forward waarbij hij een goede daad doet voor 3 mensen die in ruil daarvoor weer 3 andere mensen helpen undsoweiter. Het zal de kerstgedachte wel zijn dat dit opeens weer naar voren komt nadat ik het had opgegeven er verder aandacht aan te besteden.
    In elk geval was mijn vriend Chris hier erg door aangesproken en hij vondt het een mooie gedachte. Kijk d,at zijn nou mooie dingen om eens over te mijmeren alleen of samen, dus wie weet, alleen de rede ndat ik het er verder bij liet was dat ik verder geen idee had hoe zoeits te realiseren.
    Ik heb ook alleen maar dat idee ergens in mijn achterhoofd opgeslagen, toch zal het ergens niet voor niks zijn dat ik me dit weer herinner.
    Dus dat is weer een lichtpuntje en zeker de moeite waard.
    Dan vergeet ik ook wat gemakelijker dat ik op de heenweg uitgleed en viel doordat ik even niet oplette.
    Morgen weer genieten van het gezelschap van mijn broers en zus en hun familie, hahaha mijn zusje wordt al aardig bekend als medium zij stond al in de paravisie en in februari volgt er een interview.
    We gaan samen in groepjes de kerstmaaltijd bereiden neet als vorig jaar
    dus gezellie.
    Het zou mooi zijn zoeits als pay it forward te creeeren tot er een toestand van universele goedheid is gecreeerd, al heb ik er ergens ook wel een hard hoofd in als ik denk aan de negativiteit die zich soms van mij en anderen meester dreigt te maken.
    Ik weet niet zo goed wat dat is in Nederland het lijkt wel eens dat we ergens willens en wetens naar beneden worden gehaald door bepaalde kwaadwillende figuren die ons willen manipuleren voor hun eigen doeleinden. En dat zou ik juist ergens willen doorbreken net zoals ik dat duivelse stemmetje dat me vandaag plaagde en me zover wou krijgen dat ik het opgaf de deur wees.

    Droomvader Ruerd

  4. Geniet er vooral van lieve Marja :-))
    Dikke knuffel

  5. Was kerstavond fijn voor jou en je geliefden, lieve Marja? Ik hoop dat het vandaag niét anders zal zijn… Vrolijke tijd meid!

  6. Han permalink

    Ik wens je een hele mooie kerstdagen toe, met veel liefde en geluk.

  7. We kennen elkaar nog niet, maar voor 2011 sta je in mijn loglijst en ga ik je eens volgen, via via hier gekomen en Like What I See!

    Fijne kerst

  8. Marja, dank je wel! Omdat de kerstdagen dit jaar in het weekend vallen lijk ik veel minder te genieten van de voorbereidingen. Maar dat ga ik morgen helemaal inhalen! Ik wens jou ook een fijne Kerst!

  9. Superfijne, feestelijke tijd gewenst lieve Marja, boordevol innerlijk geluk. Moge je vinden waar je naar op zoek bent!

  10. Marja, ik wens jou en al je geliefden :A Merry X-Mas

  11. hay lieverd van harte met je verjaardag en warme knuff erbij en ook nog heel fijne dagen samen met de mensen die je lief zijn xxxxxxxxx

  12. Ha Marja,Ik pluk je hartjes mee
    En wens jou en je gezin
    Vrolijke Kerstdagen
    Tot dan,
    groetjes Christiene

  13. dank je wel marja,
    jij ook hele fijne kerstdagen
    ik zie je daarna weer hé,

    maak er wat moois van met allen die je lief zijn

    xxx

  14. Een heel fijne kerst voor jou ook Marja.
    XXXm

  15. Soms is de teugels uit handen geven voor een deel ook heerlijk hoor, hahahaha, ik heb ze uit handen gegeven, ik hoef alleen maar te zijn 😉

    Geniet van deze kerst en tot erna!

    XXX

    • Ja maar ik ben meestal op een dag jarig waarin mensen eerder kiezen om druk te zijn dan werkelijk interesse te hebben – als klein kind vond ik dat vreselijk – ik kreeg geen aandacht. Daarom is juist die teugels zelf vasthouden zo belangrijk en het beviel mij prima…

Reacties zijn gesloten.

