Skip to content

stamboom

5 januari 2011

Langzamerhand komen dingen aan het licht – langzamerhand ontrafeld zich het verleden – Ik had niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn – maar ik heb een link en dan sta je plots in verbinding met een handschrift van mijn over-over-over groot vader.

Hij woont in Amersfoort aan de bloemendal wijk en heeft ook gewoond bij Scherpenzeel. Dit was de procedure bij het melden van een kind dat gestorven is – maar wat is dat mooi om weer terug te vinden..

De gemeente maakt het mogelijk om die oude geschriften in te zien – is dat niet prachtig?

From → avontuur, persoonlijk

8 reacties
  1. Heerlijk, om zo je roots te kunnen ontdekken! Ik kan het me voorstellen dat jij er ontzettend blij mee bent lieve Marja!

  2. ongelooflijk, kruidje!!!

    wat moet dat een immens gevoel geven??

    en wat een mooi handschrift had je overoverover .. grootvader!!!

  3. Leuk he Marja, terug naar de familie van toen
    en je gaat nog veder denk ik.
    het heeft je nieuwsgierigheid gewekt.
    Groetjes Christiene.

  4. dit is altijd interessant.
    van mijn familie is de geschiedenis tot in de 16e eeuw in boekvorm uitgegeven.
    van de stamboom van mijn man is een heel mooie kaligrafische stamboom met prachtig getekende vertakkingen.
    en toch heb ik minder de neiging om achteromte kijken.
    ik kijk vooruit naar de twijgen, die nu groeien:))

  5. Wow wat interessant zeg, ik hoop dat ik zo ook nog wat boven water krijg van mijn familie, ik weet alleen nog wat ik eens hoorde en uitzocht zo hebben we duits bloed in de familie va npakweg 100 jaar terug.
    Dus ik ga hier het komende jaar nog eens induiken.

  6. Wat een waardevolle erfenis zo zeg, koester het

  7. wat leuk marja,

    techniek staat voor niets hé,

    geweldig

  8. Ik heb er twee, eentje Online die ik kan bekijken en de andere ligt hier in envelop met ook dito handschrift, diploma’s en emigratie en alles erop en eraan, mooi is dat, raar ook ergens…

    XXX

Reacties zijn gesloten.

