Skip to content

Jan Heetkamp

6 januari 2011

Omdat ik gisteren een radioprogramma had over voorouders – was ik er mee bezig om het voor te bereiden en dan kom je apparte dingen tegen.
Het is nu een paar dagen geleden dat ik zelf de voorouders van mijn Oma heb ontrafeld. De dingen die ik wist, waren ontstaan door datgene wat mijn moeder vertelde en door mijn zoektocht kwam ik al byzondere dingen over mijn voorouders te weten. Het is toch anders dan dat jij me verteld hebt Ma, maar het is zo leuk om daar een stuk helderheid in te krijgen.
Toen ik bij de supermarkt was en daar de naam weer eens door kreeg van mijn over overgroot opa en ik me afvroeg of er tijdens de uitzending ook dingen voor mij aanwezig zou zijn – kreeg ik het eigenlijk op een presenteerblaadje geserveerd. Mijn Opa Jan – zoals ik hem maar noem liet een vergelijking zien van hem en een man die bij de kassa een sportartikel kocht. Je hoeft je sleutel niet te verkopen hoor vertelde ik hem toen hij zijn sleutelbos op de lopende band liet liggen:) . Ik keek in een heel helder en oprecht gezicht en ik dacht nog goh die lijkt op mijn opa.. hi hi
Het was een aangenaam gesprek – maar in hem zag ik een vergelijking hoe mijn Jan Heetkamp er uit heeft moeten zien.
Ik vind dat altijd een stuk magie die plaats mag vinden en waarin dingen samen stromen.
Dan ben ik blij dat ik vanuit mijn bewustzijn dit mag meemaken:)

17 reacties
  1. Liefde permalink

    Fantastisch verhaal Marja …

  2. Hey die marjatobe, ik kon er gister niet bij zijn maar ik herken iets wat jezegt want mijn moeder was ook degene die de met bepaalde verhalen aankwam.
    Nu ga ik het zelf uitpluizen, ik ben al 100 jaar terug in de tijd toen mijn overgrrootvader met een duitse vrouwe trouwde.
    Ben benieuwd wat ik verder nog tegenkom, maar ik weeet al dat onze familie vroeger zeer welgesteld was tot mijn overgrootvader aan de drank raakte.

  3. Niets is toeval, alles heeft zijn reden.

    Heel mooi en fijn voor je Marja.

    Liefs Loes

  4. Mooi Marja , wat jou bezig houd
    en er ook nog eens plezier aan beleven.
    En wat een prachtige foto van jou
    dat mag toch wel gezegd zijn,
    Fijne dag groetjes Christiene.

  5. Pieter permalink

    Het is me vaak opgevallen hoe weinig sommigen (waaronder ik) van hun voorouders weten. De opa en oma van vaderskant heb ik nooit gekend en ik heb slechts heel weinig over hun gehoord.
    Hetzelfde geldt voor de vader van mijn moeder.

    Raar is dat eigenlijk.

    • Hi Pieter – Mijn ouders waren ook niet zo’n sprekers.
      Maar ik kende de naam van mijn Oma en de steden met hun digitaliseren deed de rest. Ik was eigenlijk al heel snel wat verder opgeschoten. Zo merkte ik dat mijn oma ook verschillende broers had – die ik niet kende:)

  6. Ja iedereen heeft zijn eigen leven te gaan.
    Die naam van de man vind ik leuk…….. Jan heet Kamp.
    XXXm

  7. goeiemorgen marja,
    wat een leuek ontmoeting:-)

    heerlijk hé om met mensen te praten:-)

    OT

    met een macrolens marja, zijn de foto’s gemaakt,

  8. Het is altijd mooi om mensen te ontmoeten die je eigenlijk niet eens kent, en er blijkt een connectie te zijn, op welke wijze dan ook!

    XXX

  9. Annie permalink

    Het is zo mooi om de dingen zo te beleven , dat geeft juist die innerlijke vreugde .
    Door wat jij vertelde heb ik de dingen zo maar los kunnen laten , en ben het anders gaan zien ,ook waar ik nu in zit , alles werd even heel helder voor mij , en dat geeft ruimte en een heerlijk gevoel bij het hart.
    Bedankt Marja !
    Fijne dag liefs Annie

    • Annie is het niet leuk om zo in het leven te staan:)
      Ik geniet er ook enorm aan

  10. Dit is inderdaad een stukje magie! Maar hé, komt de magie niet altijd naar JOU toe?

  11. Mooi hoe dat allemaal op jouw pad komt x

  12. Maak het mee, beleef het, laat het binnen komen en sla het op…

  13. zoiets maak ik nu nooit mee en eigenlijk ben ik daar ook niet mee bezig

    • En dat maakt dus helemaal niet uit – Ieder heeft hierin zijn eigen leven te gaan:)

Reacties zijn gesloten.

