Skip to content

Wortels naar verleden zorgt wie je bent

10 januari 2011

Roots brengt je naar je verleden maar ook naar dat gene wie je mag zijn.
Juist het bekijken van de mensen die mij vanuit het verleden hebben gemaakt – helpen mij bewust te maken van de diversiteit die in mij is.
Ook de mogelijkheden en de kansen die mensen in mijn verleden hebben genomen – helpt ook in mijn beslissingen die ik neem. Soms zijn bepaalde handelingen die in het verleden plaats hebben gevonden in een familie nog eeuwen er na herkenbaar in de gedragingen van mensen in het nu. Dat maakt het voor mij zo interessant om daar meer van te weten.
Ik ben een nieuw mens die de keuze in het leven maakt – net zoals mijn voorouders, maar ik ben mij ook bewust van mijn wortels die gevormd zijn door de wijze waarin ik ben opgegroeid en de vaardigheden die mijn voorouders hebben verworven.
Mijn opvoeding – het stuk harmonie dat de ouders meegeven – zorgt als eerste hoe ik in de wereld kijk en de dingen benader.
Natuurlijk heb ik een keuze om vanaf daar mijn eigen weg op te gaan en dingen te doorbreken. Ik word gevormd door de situatie, omstandigheden en uitdagingen die ik tegen kom en die wortel die ik volgen kan – Het is een mengeling van energie die zorgt dat ik ben wie ik  ben.

From → avontuur, persoonlijk

9 reacties
  1. Familie roots leven een aantal generaties door. Naarmate de jaren verstrijken veranderen die roots natuurlijk wel, mede door de jonge scheuten die er aan groeien.

  2. Voor mij zijn de familie degenen die mij zijn voorgegaan op dit aardse pad en dit gaat zelfs dubbelop want eerst leefden ze hier op aarde om door hun leven de weg te bereiden voor degenen die na hun komen, alsook dat ze tergukeerden naar de hemelse sferen waar ze nog een oogje in het zeil houden over hun nakomelingen. Er wordt dus een basis gelegd hier op aarde en na hun aardse leve nblijven ze betrokken bij wat ze hebben voorbereid of aangericht.
    Dit is voor mij heel wonderlijk te weten dat zij aan de basis staan van mijn leven ik ben gewoon een loot aan de familiestamboom die door generaties wordt gevormd, zelfs als individu werd ik ertoe aangetrokken om juist in deze familie geboren te worden omdat er ergens iets gedeeld wordt.
    Mmm hier wil ik nog eens bij stilstaan want dit opent een ander perspectief.

    Warme groente,

    Boomvader Ruerd

  3. Je wortels kénnen, en ze ook voélen, is beslist belangrijk voor het zelfbeeld van de mens. Ik geef je dus gelijk, lieve Marja!

  4. De keuzes die in het verleden door jouw voorouders zijn gemaakt hebben invloed gehad op jouw zijn van nu…

  5. daar ben ik het volledig mee eens, ik voel me net zo.

  6. Je roots vormen je, maar je hebt eigenheid om er je eigen draai aan te geven.

  7. zoals je ouders jou gevormd hebben, zo vormen wij onze kinderen?

    een vicieuze cirkel? 😉

  8. Het kan een wortel zijn maar is een tekst waar ik een deel altijd van in mij neem als ik even teveel zie dat ik familie volg…

    We zijn wie we zijn maar TOCH:

    ‘Vergeet de moraal van je moeder en vader!’

    En zorg dat je zelf je eigen unieke ik word en blijft 😉 Ik hou dus van cirkels doorbreken maar toch ook, het zat er ook al 😀

    XXX

  9. Annie permalink

    Jij kan er zo heerlijk over schrijven , en ons laten meebeleven ,
    dat is zo leuk ! je enthousiasme werkt aanstekelijk , daar geniet ik van .
    Succes verder hoor , Ben er vanavond niet ,
    jammer ,heb vervelende dingen te regelen in de familie.
    Liefs Annie

Reacties zijn gesloten.

