Skip to content

Broken Hill en Silverton

22 februari 2011
From Broken Hill

Broken Hill en Silverton.
Ik voel de zilver en andere ertsen in de bodem en ervaar wat het met me doet. Het maakt me onrustig en loom. Toch krijg ik beelden die mij weer verder kunnen brengen, wat het precies met me doet zal pas later bekend worden. Silverton is een plaats dicht bij Broken Hill – prachtig die uitgestrekte landschap en het zand in de straten.

From Broken Hill

Je zou kunnen zeggen dat dit een ghost town is, want de erts was al snel daar verdwenen, waardoor mensen weer naar elders vertrokken.De wegen zijn over het algemeen goed, maar sommige wegen hebben plaats gemaakt voor rivieren. Het moet hier in januarie wel heel hard geregend hebben. Ik zie de beelden waarbij ook delen van de wegen onder water hebben gestaan, maar men is hard bezig om het weer te herstellen. Het geeft wel prachtige plaatjes – vooral als je in de woestijn nog water tegen komt. Het maakt het rode zand nog intensiever.

 

From Broken Hill

Tja en dan moest ik er natuurlijk met me snufferd in zitten – gevallen dus. Het leek wel een ceremonie van de natuur zelf, die vond dat ik ondergedompeld moest worden in de rode slip.. Gelukkig is er verder niets aan de hand en kan ik gewoon weer verder stappen. Vandaag gaan we opweg naar sydney, maar ik vind dit natuurgeweld eigenlijk veel mooier. We zullen zien wat we daar weer tegen komen. Wist je dat je bij bepaalde clubs in Australie lekker kan eten voor weinig geld.. Ook weer meegenomen:)

From Broken Hill

 

New zeeland – Hi Liz, ik hoop dat je geen problemen ervaart daar in jouw land.. Hier in Australie doen ze er alles aan om hulptroepen te sturen – de verbinding tussen deze twee landen is enorm groot.
Australie is nog steeds een land vol met mogelijkheden en ze zullen zich volledig inzetten om het natuurgeweld te overwinnen..

From Broken Hill

Did it hurt except your pride zei een Ausie aan me na de val , werd mij gevraagd… hi hi wel leuk om zo dat te horen..

From → australie

11 reacties
  1. esmeralda permalink

    ach meid dat vallen leg je gewoon uit als dat je eff een closeup inspectie van australisch zand deed 😀

    veel plezier!

    esmeralda

  2. een echt aards gevoel dus
    of wou je via de grond terug naar nederland 😉

  3. ik heb je al op zo veel plekken zien vallen:))

  4. Grace Lee permalink

    enjoy your holiday in Australia with Bob, it is lovely that you are both enjoying it together. Have fun.

    Love ,
    Grace.

  5. Geweldig lieve Marja, en wat heerlijk dat je ons zo op de hoogte houdt.
    Dikke nuffel

  6. wowww kruidje in de rode mud,

    geweldig wat een kleurenfeest marja geweldig

  7. Wat is The Outback toch mooi

  8. je ziet er goed uit Marja, swingend in Australie………..
    XXXm

  9. wat een heerlijk gevoel moet dat voor je zijn al die aarde-aantrekkingen :o) maar ga niet teveel door je knieeen

  10. haha ik zie je al dompelen. Niet in elke kreeg gaan doen hoor..is niet zo gezond;)
    Heerlijk dat je geniet van je reis!

  11. Annie permalink

    Lol ,sorry hoor !
    Echt weer iets voor Marja , maar je kan er zelf nog heerlijk om lachen ,
    en geniet nog volop .
    L , Gr Annie

Reacties zijn gesloten.

