Skip to content

In de dreamtime

9 maart 2011

In de nacht wordt ik wakker – ik weet het, ik heb het weer moeilijk om de dag en nacht weer onder controle te krijgen, tien uur tijdsverschil is niet niets.
Maar ik krijg dromen, die heel scherp bij blijven. Ze hebben te maken met Australië en de manier waarop de Aboriginals leven.. Gisteren kreeg ik een beeld hoe zij vanuit het verleden een stuk aarde  qua energie ervoeren en wat hun ankers en prioriteiten zijn om ergens te blijven. Ze zijn heel dicht bij de natuur en voelen de aarde aan. Het kan nog zo turbulent zijn, door de wijze waarop zij hun gebied uitzoeken, zal de natuur zelf de stabiele factor zijn. Door een te worden met de energie die geboden wordt van hun natuurlijke omgeving hebben ze een balans tussen stilte en beweging en zal hun hierin minder gebeuren, omdat ze minder de natuur uit evenwicht brengen. Hierdoor waarborgen ze voor hun zelf een ruimte waarin men in vrede met weer, wolken en ook dieren om konden gaan.
IK ga dit uitwerken, want het voelt zo goed. Deze godin zonder mond – komt binnen via telepathie en via de droomtijd, zoals de Aboriginals noemen. Door deze andere soort van communicatie, kan je heel diep van binnen schouwen.
Het is wel prachtig dat ik via deze vorm oude kennis tot me krijg en kan aanvoelen hoe het vanuit een oudere wijsheid er aan toe ging.
Of de Australiërs ( de jonge emigranten ) zoals ik ze maar noem dit ook voelt.. ik denk het wel, maar ze zijn zich er niet bewust van. Maar ik merk al dat sommige mensen zich meer natuurlijk gaan gedragen en een andere ritme gaan aannemen, waardoor ze anders in het leven staan. Het is een heel bijzonder proces denk ik, waarin mensen vanuit hun omgeving gevormd worden en ook veranderen.

From → australie

9 reacties
  1. veel plezier met het uitwerken van je dromen, kruidje! 😀

  2. Wow dat klinkt me joppie de toppie, dream on!

  3. Annie permalink

    Mooie beleving Marja !
    Liefs Annie

  4. Zeker uitwerken Meis, klinkt interessant en zit meer in/achter

  5. wij gaan het hier lezen lieve marja,
    werk maar uit:-)
    xxx

  6. heel interessant en een mooie afbeelding ook.
    Heb jij -op blote voeten door Australie- gelezen? Doen!
    XXXm

  7. dit ken ik.
    dat is alsof je als het ware in het oog van een orkaan zit.
    terwijl alles om je heen in beweging en chaos is, ervaar je zelf rust en balans.
    het heeft te maken met aardeverbondenheid en is niet alleen voorbehouden aan aboriginals, maar ook aan alle native volken en mensen, die dicht bij de natuur leven:))

  8. Het is steeds weer fijn om je interessante logs te lezen, jij weet het zo goed te verwoorden! Ik hoop dan ook dat je ons nog lang op dergelijke schitterende beschrijvingen trakteren zal én dat jij er een fijne voorjaarsdag van maken kan!

  9. dat,lijkt me een heel intressant onderwerp dat ik hier heel graag kom lezen…..

Reacties zijn gesloten.

