Skip to content

De natuur en de wereld

13 maart 2011

Natuur en de wereld..
Nu meer dan ooit besef ik van de kracht die de aarde in zich houdt. Ik heb de gulzigheid gezien  – hoe mensen het land tot zich nemen en alle materie zich eigen willen maken. Het verleggen van grenzen van wat mag en wat niet, zie ik hier als een gevolg van, en dan kom je gebieden tegen die niets meer over hebben van de natuurlijke energie van de aarde. Als een plamuurmes is alles dicht gespijkerd en negeert men de energie die de aarde verspreid.
Men zegt dan – de aarde gaat dan protesteren – Kijk maar naar Japan en alle andere natuurrampen die plaats vinden. Zelfs in Japan – waar men veel kernenergie gebruikt wordt – komt het dubieuze gebruik van deze energie ter sprake en dat is ook goed ook. Want ik begrijp die regeringen niet die de verantwoordelijkheid die ze hebben voor het natuurlijke leefomgeving omruilen om nog meer winst te behalen.
In dat opzichte denk ik – wat is de wereld doorgedraaid.
Ik heb een blik mogen werpen naar de natuurlijke elementen en de kracht die het in zich houden.. Het evenwicht is zo mooi en is de aarde boos? Nee, maar een ieder wil met respect behandeld worden. Deze gebeurtenissen zullen het bewustzijn van de mensen beïnvloeden – want de aarde heeft nog zoveel rijkdom te delen.
Het is zo mooi om te ontdekken dat de natuur veel voor je over hebt, als je open staat om het spel te spelen. Het geluk zit niet in dure dingen maar in een samenkomen. Of dat nu met mensen of met de natuur is. Je wordt er zo door geheeld en je beeld wordt er door verruimd.

From → natuur

12 reacties
  1. Kleine dingen in het leven
    zijn zo vaak het meeste waard
    Ook al duurt het soms maar even
    het blijft in je hart bewaard (…)
    © Frans Bauer & Marianne Weber
    Fijne maandag lieve Marja!

  2. de natuur moeten we koesteren, in ere houden … zo jammer dat veel mensen dat niet inzien

  3. niets is zo rijk én onuitputtelijk als de natuur!

    en onvoorspelbaar? 😉

    dit is een dierbaar blog, kruidje!

    fijne (werk)week,

  4. De aarde schudt ons wakker!

  5. Annie permalink

    Niets aan toe te voegen Marja , ben het helemaal met je eens , vooral in het samenkomen .
    Ook ik was geschokt dat de aarde zoveel had in zich heeft , en het beangstigt mij dit keer meer dan anders, en waarom ? weet ik ook niet , maar het gevoel dat er zo veel (boosheid opstand ) in de aarde zit .
    Maar als je de boeken van Anastasia , wijsheid uit de taiga leest .
    komt er toch weer een tijd dat alles terug gaat naar hoe het wel moet , we leren er vast en zeker van .

    Een fijne zondag .
    Liefs Annie

  6. Ha Marja, er is al veel gezegd en geschreven
    je hebt het mooi gezegd de wereld draait door
    Groetjes Christiene.

  7. daar zeg je het,

    geluk zit niet in dure dingen….

    voor sommige wel, : -)

    we zijn wéér eens wakker geschud marja, dé aanloop naar 2012,
    maar wat doen we ermee??

  8. Hier kon ik als kind al wakker van liggen maar nu, bijna 40 jaar later is er niet veel veranderd. Ik blijf genieten van al het moois om me heen en genoeg is genoeg.

  9. tja, de natuur, de mensen zijn het flink aan he verbrodden met al hun moderne snufjes

  10. Dat vergeten de meeste mensen maar al te vaak, en echt te makkelijk hé Marja? Mooi logje alweer, en ik hoop dat je zondag even mooi mag zijn!

  11. Hallo Marja. Ik ben het helemaal met je eens wat de aarde betreft. De meeste mensen denken niet aan het gevolg wat ze nu doen.Er had al veel eerder meer aandacht aan de gevolgen van natuur rampen moeten plaats vinden.Heel veel mooie natuur gebieden worden op geoffert aan de mensheid.Maar ook zie je dat er toch veel mensen die proberen de natuur te verbeteren,en in de oude staat terug te brengen De stroom die we met zijn allen gebruiken wordt steeds groter.We moeten meer aan de toekomst denken,ik hoop dat ons nageslacht niet mijn kleinkinderen maar in de verre toekomst ook de volgende generatie nog vanal het moois wat deze wereld nog in zich heeft bespaard mag blijven.
    Lieve Mar een kleine reactie op jouw schrijven.kusjes Ma.

  12. geluk zit juist in het kleine, het onverwachte.

Reacties zijn gesloten.

