Skip to content

Naar het graf van mijn vader

10 april 2011

Een week geleden ben ik naar het graf van mijn vader gegaan en heb daar gekeken hoe het er bij ligt. Nu heb ik niet zoveel met graven en het is ook een plaats waar ik niet zo snel naar toe zal gaan. Zijn graf is ook in Voorthuizen en dat maakt het ook moeilijke om er te komen.
Ik wist ook niet wat ik moest doen.. waarom ben ik hier dacht ik eigenlijk..pfff
Toevallig kwam ik een kennis van mijn ouders tegen – die net bij het graf vandaan kwam. Maar het was ook de plaats waar het de energie vandaan kwam. Dank zij deze vrouw verbond ik met het gebouw van de ontmoetingszaal, waar mensen na afloop van de begrafenis samenkomen. En dat was iets wat mij in mijn energie aansprak. Ik werd in de periode van de begrafenis van mijn vader geplaatst en het gevoel van eenzaamheid overmande me. Ik was alleen en heb vele stappen moeten maken om mij zelf beter te leren kennen. De veer die ik op de grond tegen kwam bij het graf van mijn vader was er een van een koekoek. Een vogel die zijn jonge niet zelf opvoedde en ze uit het nest stuurt. Ik begreep de boodschap en dat was ook exact wat ik toen even voelde.

12 reacties
  1. Francisca permalink

    Mooi..kippevel kreeg ik bij het lezen ervan..
    Liefs francisca..xxx..

  2. een mooie week

  3. Fijne maandag en dito week lieve Marja, ik wens je héél veel geluk en liefde op je weg…

  4. zo werd dit bezoek tegen alle verwachtingen in toch nog heel belangrijk en boeiend, kruidje? 😉

  5. Annie permalink

    Wat een mooie beleving Marja !
    Lieve groet .

  6. Wonderlijk Marja, en dat een kennis net een bezoek heeft gebracht aan het graf.
    of het zo zou moeten zijn.
    Want jou boodschap was voor jou duidelijk.
    Groetjes
    fijne zondag
    Christiene.

  7. Soms worden dingen opeens duidelijk, mooi symbolisch met de veer..

  8. boodschappen komen tot je op de meest wonderlijke plekken marja….

    prachtig om het te krijgen hier….
    ik kom wel graag op begraafplaatsen, de rust is er énorm…
    een vredige sfeer.. bij de meeste graven dan toch..

  9. Mooi en heel bijzonder Marja en zo ben je altijd daar waar je moet zijn 🙂
    Dikke knuffel en ik wens je een hele mooie zondag

  10. Stil *****

  11. ik weet net als gerda niet goed wat te zeggen, maar de boodschap is een rare plaats om dar te krijgen volgens me

  12. Een inmooi log, ik heb er geen woorden voor…

Reacties zijn gesloten.

