Skip to content

Britsum een gat

28 april 2011

Een wapen boven een kerkje – een heel klein kerkje in een plaatsje waar niet zoveel te beleven valt, maar als je goed kijkt in dit schild, merk je dat er zoveel belangrijke mensen zich er aan hebben verbonden.
Was dit vroeger een bedevaarts oord? Op de plaats waar AnaMaria Schuurman heeft gewoond komen veel mensen samen – Vroeger was dit een belangrijke vrouw en had veel te vertellen. Vroeger was hier ook een klooster – een lichtplek in de omgeving.
Toen we weg gingen vonden we een st jacobschelp.. Bedevaart, wandelen en Compastello komen in beeld.

From → friesland

7 reacties
  1. Ha Marja, wanneer gaat jou wandel tocht beginnen.
    fijn weekend
    groetjes Christiene

  2. toen ik in frankrijk fietste met een aantal vriendinnen jaren geleden, kwamen we daar in het loiregebied ook mensen tegen op weg naar santiago de compastella.
    dat heeft toch wel iets
    ik zou het zelf niet meer lopen, wel fietsen of misschien te paard, ook leuk:))

  3. plan je een pelgrimstocht, kruidje? 😉

    fijne avond,

  4. Petra permalink

    Grappig. Ik dacht vandaag ook aan wandelen, bedevaart en Santiago de Compastello. Ik heb me voorgenomen om die route te gaan lopen, als de kinderen groter zijn. Ga je dan mee?

    Liefs!

  5. Klein maar fijn

  6. sien en haar zoon
    gaan daar naartoe kruidje

    http://libellle2.web-log.nl/

    neem maar eens een kijkje als je wilt, dappere lui hé.

    ze kunnen alle steun gebruiken,
    een klein dorp heeft heel veel voordelen kroetie:-)

Reacties zijn gesloten.

