Skip to content

Toch nog bevrijding

6 mei 2011

Ik ben me bewust dat het gisteren bevrijdingsdag was, maar toen dacht ik er niet aan dat ik ook deze foto’s had. Vlak voordat ik naar Australie ging, ben ik hier naar toe geweest.
Niet alleen joden zijn vergast in de tweede wereld oorlog, maar ook de zigeuners moesten het ontgelden en zijn volop vergast. Nu nog steeds is de blik naar deze mensen met argwaan en waarom… Alles wat men niet kent wordt ter zijde geschroven. Of nog erger wekt angst op. Laat ik nu vrienden heb in deze familie… ze hebben gewoon andere gewoontes, zijn ze daarom zo verderfelijk, moeten ze daarom uitgeroeid worden?

From → avontuur, ontmoeting

5 reacties
  1. Overschot van gelijk lieve Marja, je hebt hier weerom een inmooi log over geschreven!

  2. niemand is beter of mooier dan een ander, kruidje! 😉

    iedereen heeft recht op leven!
    op een PRACHTIG leven!!!

    fijn weekend,

  3. men wil niet graag zigeuner genoemd worden, liever spreekt men van Sinti of Roma.
    ik heb met dit volk ook een sterke binding,
    gruwelijk wat hun aangedaan is en nog steeds.
    zoals afgelopen jaar de deportaties uit Frankrijk.
    is is niets geleerd, denk ik:))

  4. tja, der is een gezegde
    onbekend maakt onbemind, terwijlmen juist zo heerlijk dingen kan uitwisselen marja:-)

    xxx

  5. Inderdaad alles wat onbekend is en nog steeds helaas..

Reacties zijn gesloten.

