Skip to content

En plots was daar een sjamaan die speelde

17 juni 2011

En plots was daar een sjamaan die speelde

IK was bij een gelegenheid met echte natives die uit Amerika waren en we gingen allemaal met onze eigen sjamanentrommel drummen. Ik mocht meedoen en dat maakte me al blij, maar de eerste slag was hard en ik dacht nog – niet te hard, want dan overstem ik iedereen. Alleen mijn hand volgde een eigen beweging en was niet te sturen. Dan maar te hard dacht ik, maar ik gebruikte ook een ander ritme en die kwam ook ergens diep van mij vandaan. Tijdens het spel leek alsof er een oude sjamaan mijn trommel had over genomen en ik speelde hierin mijn eigen spel. Van een omstander – die ook mee trommelde, zag mij plots veranderen in een hawaaise sjamaan. De kracht van de trommel en het ritme was er een die zuiver met de aarde samen speelde – het paste op dat moment. Juist die constatering – hielp te geloven dat het goed was om mijn trom te gebruiken. Ook al wilde ik niet opvallen, daar ergens binnen in mij wilde die kans niet onbenut laten en eigenlijk was het goed zoals het gaat. Onbewust deed ik het beste

From → all

9 reacties
  1. En blijf ‘onbewust’ het beste doen Marja, jij en jouw lichaam en ziel wéten wat goed voor je is!

  2. Pieter permalink

    En met opvallen is ook trouwens mis. Zolang het in positieve zin is.

  3. Annie permalink

    Je ging dus heerlijk uit je dak , dat is genieten !
    Liefs

  4. Heerlijk moet dat zijn als je daar jezelf kan zijn….

  5. ik wil mij verdiepen in iets ,,,maar vindt het niet ,het komt nie op men pad ,,,,wil echt duiken in het spiritueele maar hoe ,,,,,,,,iets zit lijk op men schouders om me tegen te houden en krijg het er niet van marja ,,,,,,,,hopelijk lukt het mij ooit ,vriendelijke warme groetjes van cindy

  6. goed gedaan, met een trommel moet je je gevoel het ritme laten bepalen 🙂

  7. mooi marja, je geniet van het leven hé, dat is zalig te lezen ,

    xxx

  8. Het blijft allemaal wat vaag voor me… ik ben te aards denk ik

  9. het spel van een sjamaan, dat heb ik
    woensdagavond tijdens volle maan mogen beleven bij een vuurceremonie.
    Heel erg bijzonder…………….
    XXXm

Reacties zijn gesloten.

