Skip to content

Mijn beeld

19 juni 2011

beeld
Ik begon met een steen en het was eigenlijk heel byzonder – het liet zich van binnen zien en ik zag bruin met zwarte adertjes er door heen. De verbinding met de steen was er eigenlijk gelijk – alsof de steen mij had uitgekozen.
beeld

Dit is Braziliaans speksteen en ik vind het een enorme zachte uitstraling hebben.

beeld3

Toen ik bezig was om de glooien in de staan te bewerken en te veilen, kwam plots bij me een verhoging tot stand en ik wist dat ik daar een foetus of een baby moest neer leggen.
beeld4

Maar ik heb nog nooit echt een figuur gemaakt, dus dit was een hele opgave en ik had best wel veel moeite met het hoofd.
Ik zag het kind groeien en het hoofd kreeg plots een gezicht en ook de handjes – het werd mij in beeld uitgelegd waar die kwam te liggen in mijn beeld.

Ik denk dat er een soort van communicatie ontstaat tussen mij en de steen. Vanuit mijn intuïtie – was er maar een manier mogelijk hoe ik met de steen om kon gaan en die heb ik dan ook gevolgd. Het leek alsof de steen een levend wezen was en ik maar op een manier met de steen om kon gaan. IK denk dat dit beeld met dank aan de steen een proces in mij aanraakt en dat dit een nieuwe sprong is naar een nieuwe geboorte.
Ik ben tot rust gekomen en de steen sprak tot mij – het is echt byzonder.

From → persoonlijk

10 reacties
  1. Ik geloof je Marja! Want alleen al deze knappe foto’s doen me verlangen deze mooie steen eens in de hand te mogen nemen, ik denk dat er héél veel rust uitstraalt…

  2. dit ziet er heel goed uit Marja……………
    XXXm

  3. wat een prachtig beeld, en je hart ligt erin, mooier kan dat niet zijn….

  4. heel mooi beeldje.

  5. een prachtig beeld marja,
    je hebt je handen laten gaan…

    mooi,
    het is goed zo .
    xxx

  6. Wat mooi dat je kunst werk laat zien Marja,
    ook mooi van kleur.
    Als je niet had gezegd zou ik denken dat je
    al meer ge maakt hebt prachtig.

  7. Wow dat is mooi zeg!

  8. Prachtig zeg! Ik heb al langer dat ik ook eens met speksteen wil gaan werken, dit stimuleert mij gelijk, dank je wel voor het delen.

  9. o ja, geen klei, maar speksteen.
    een heel zacht materiaal om mee te werken.
    bij mijn hobbywinkel zag ik laatst ook mooie brokken speksteen, alleen het aanraken is al mooi:))

  10. Wauw, wat mooi zeg! Ik ben benieuwd wat de steen voor uitwerking op je zal hebben in de toekomst. Fijn voor je.

    Liefs

Reacties zijn gesloten.

