Skip to content

In mijn droom gebruikte ik knoflook

26 juli 2011

In mijn droom ben ik aan het strijden met een afrikaanse vader. Hij bouwde nestjes waar hij een eitje in stopt, en ik plaatste daar een knoflook in.
In verband met een verhaal die ik hoorde van een vader die zijn zoon niet vrij kan geven en hem toch wilde vasthouden in de afrikaanse tradities en zo ook zijn Afrikaanse erfgoed. Soms is het goed, maar deze vader kon zijn zoon niet los laten en vanuit de traditie zoekt de vader een vrouw voor zijn zoon. Maar wat nu als deze zoon al in Nederland een zoon heeft, geeft natuurlijk spanningen.
Zal deze jonge man de moed krijgen om er echt voor zijn zoon te vechten, of gaat hij terug naar Afrika om de tradities van zijn voorouders te volgen.
Ik had dus deze vader in mijn dromen opgezocht.. Waar zou knoflook hier voor staan?

Dit beeld is van een Afrikaanse storry teller – maar ik vond hem hier sfeervol voor staan.

From → all

8 reacties
  1. nog een verhaal met een vervolg voor je dus……maar ik weet dat jij heel sterk in je schoenen staat, en dat is voor vele mensen niet het geval

  2. geen idee, kruidje, maar als ik mijn logica bovenhaal zou ik zeggen dat knoflook symbool staat voor volwassen worden en loslaten?

    knoflook bestaat uit teentjes, die elk op zich in principe zouden kunnen uitgroeien tot een nieuw knoflookknolleke?? πŸ˜€

  3. dromen zijn bedrog beweren sommigen, maar daar heb ik soms mijn twijfels over.

  4. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit over knoflook droom πŸ™‚ maar wat mooi om te lezen deze uitleggen Marja!

  5. Annie permalink

    Misschien dat de knoflook die jij hebt neergelegd , de geur , de jongeman tegen houd , en niet terug gaat ,en vecht voor zijn zoon .
    Knoflook in dromen staat voor bescherming tegen het kwade .
    Liefs en een fijne dag .

  6. Mooie foto Marja en die familiespanningen heb je over de hele wereld.
    Ik eet tijdens mijn waken zoveel knoflook dat ik er blijkbaar in mijn dromen geen behoefte aan heb.
    XXXm

  7. ik weet het niet marja, maar de uitleg van blommeke hierboven zegt misschien wel genoeg,
    ik eet het errrrrg graag πŸ™‚

  8. ik heb iets opgezocht want ik ken het niet in dromen :Dromen dat u door een knoflookveld loopt voorspelt een vooruitgang van armoede naar welvaren. Voor een jonge vrouw geeft deze droom aan dat zij een verstandshuwelijk zal aangaan waar geen liefde bij te pas komt. Het in een droom eten van knoflook voorspelt dat u er een gezonde levenswijze op na houdt en dat uw idealen als vanzelfsprekend worden bereikt.

Reacties zijn gesloten.

