Skip to content

De rellen

9 augustus 2011

Als ik de rellen van de jongeren zie in Londen, dan denk ik eindelijk. Natuurlijk vind ik geweld niets, maar ik denk dat een regering de laatste twintig jaar wel heel erg in de kou heeft gezet. Er is zo weinig perspectief op een baan en er wordt zelfs minachtend gedaan over hoe jongeren zich gedragen.
Het geweld dat een regering gebruikt is evenredig met dat wat nu uitbarst. Als er op dingen bezuinigd moest worden, was dat juist op kinderen en jongeren. Prestige projecten werden gretig uitgevoerd, ten koste van geld dat voor de samenleving bestemd was.
Het doet mij pijn aan mijn hart als ik zie dat mensen met een beperking, jongeren en ook ouderen in een hoekje gezet worden waarin ze niet meer mee kunnen leven en ik vind het mens ontwaardig dat de regering daar hun ogen voor sluit.
Ik hoop dat nu op een positieve wijze een oplossing gevonden gaat worden waar wij als samenleving zeggen van hier zijn we trots op.

From → persoonlijk

12 reacties
  1. Natuurlijk zijn het kansarme jongeren. Maar wat mij tegen de borst stuit is dat zijn het op hun medemens afreageren, de kleine man of vrouw, en niet op de rijken!

  2. ik snap hun wel, maar ik vindt het erg dat de buurtbewoners daar de schade krijgen…

  3. geweld lost nooit iets op, kruidje!

    ’t roept alleen nog meer geweld op! 😦

  4. all we can say is give peace a chance marja…

    ik hou niet van geweld.
    “period”

  5. ik hoop het ook, alleen geweld … .dat lost ook niks op

  6. Erger nog dan het geweld is de stille wanhoop die mensen de levenskracht ontneemt om het leven aan te gaan, Dit is de stille sluipmoordenaar die rondwaart en de harten van mensen om zeep helpt.
    Het is maar al te makkelijk om anderen de schuld te geven van alle misere, zoals Wilders en consorten doen, en het een lokt het andere uit.

    Boomvader Ruerd

  7. Ik hoop het met je Marja !
    Fijne dag , Liefs

  8. geweld levert niets op, integendeel
    nu is er veel schade bij onschuldige winkeliers enz.
    Zal dit de arme jongeren helpen ?
    Ik vrees van niet.
    nu zal men een nieuwe reden hebben om hen in de hoek te drukken.

  9. ik zie hier geweld om het geweld, net als bij voetbalvandalisme.
    bij zulke situaties komt het schuim altijd bovendrijven.
    maar ik ben het met je eens dat regeringen meer zouden kunnen doen.
    de grenzen sluiten voor afrikaanse en oosteuropese “gelukzoekers bv:))

  10. Ik kan me dat voorstellen, maar begrijpen doe ik het wel

  11. Uiteindelijk krijgt iedereen voor zichzelf dezelfde kansen, ’t slechts de omgeving die verschilt. Als ik zie dat kinderen in Bolivië of Georgië er wél in kunnen slagen om een leven te hebben, dan lijkt het probleem in Londen me slechts een ordinaire plundertocht. Wat ze zeggen is een excuus voor geweld, geen reden. Niet te vergelijken met wat we zagen in Egypte of Algerije. Een jongen schiet op de agent en de agent schiet terug. Moest de agent dood zijn in plaats van de jonge dan was er volgens de buurtbewoners niets aan de hand?! Te dom voor woorden.

  12. Het is me te makkelijk om geweld goed te keuren op basis van geen baan hebben of kunnen vinden.

Reacties zijn gesloten.

