Skip to content

Waar is het licht

2 september 2011

Reuze balsemien – Impatiens glandulifera

Ik ben meestal positief, maar toch ervaar ik bij me zelf soms dat depri gevoel en lijk ik net een berg op te moeten om bij een positieve instelling te komen.
De zon helpt me om de dingen weer wat meer in het zonlicht te zien… maar pfff het lijkt net als een berg dat ik moet beklimmen.
IK hou van fleurige dingen – en doe er alles voor om van schoonheid te genieten. Misschien moet ik die wat meer gaan opzoeken.

From → natuur

7 reacties
  1. je in de natuur begeven helpt altijd om terug lichtpuntjes te zien en overwegend positiviteit te voelen
    zo ervaar ik dat althans

  2. Wel herkenbaar hoor Marja, ook ik ga dan op zoek naar de (soms hele kleine) mooie dingen om me heen…. en vaak is dat als ik dan buiten ben, bloemen zie, nog een laatste vlinder die fladdert :-)), altijd wel iets te vinden wat me blij maakt…. maar natuurlijk is niets menselijks mij vreemd en heb ik af en toe gewoon een flinke baal(depri)dag en volgens mij mag dat ook!
    Dikke knuffel en een heel mooi weekend gewenst.

  3. Ik vind een depri gevoel altijd zo zwaar klinken, je hebt dan gewoon je dag niet denk ik bij mezelf, maak het niet meer dan het is, echt depri lijkt me heel wat anders

  4. Ik ben het volop met klaproos eens, en er is zoveel schoonheid om ons heen te vinden, in mensen, dieren en in de natuur. Fijn weekend, lieve groetjes

  5. iedereen heeft wel eens dipje; so what! maar het is heel goed dat je dan het fijne opzoekt

  6. als je niet lekker in j e vel zit marja, moet je alles opzoeken wat je blij maakt:-)

    xxx

  7. Ik hoop dat je hier door heen komt, en wil je zeggen ook het negatieve of duistere heeft zijn plek in ons leven. Het is ook vaak een bron van kracht voor wie zichzelf in liefde omarmt en accepteert met het positieve zowel als het negatieve.
    Dr. Bach zei wel eens als het ene sterker wordt wordt het andere ook sterker.
    In een heel leven mogen beide kanten er zijn want het ene kan niet zonder het andere.
    Wie bijvoorbeeld niet van zich af durft te bijten wordt allicht misbruikt om maar iets te noemen.

Reacties zijn gesloten.

