Skip to content

Hoe we met invalide mensen omgaan?

30 oktober 2011


Ik verbaas me over de hulpvaardigheid van de Polen om invalide mensen te helpen. Het is een respectvolle omgang – die ik in Nederland niet vaak tegen kom. Hoe de vooroordelen zijn van Polen – Ik kwam alleen maar hele positieve mensen tegen. Ze werken hard en ze zijn hulpvaardig. Ze geven je het gevoel dat je welkom bent.
Van de Polen kunnen we nog veel leren kwa omgangsvormen. Is het nou zo dat we steeds in omgang met andere  verkillen? Of is het juist de media en politiek die daar zo’n cruciale rol in spelen?

11 reacties
  1. Ik ben het met Suske eens , op de goede mensen na he , want die zijn er gelukkig ook nog .
    Liefs

  2. een fijne dag wens ik je….

  3. Boomvader Ruerd permalink

    De media wekt vaak de schone schijn of een hoop venijn uitzonderingen daargelaten.
    Verder kan eenieder bij zijn eigen hart en ziel te rade gaan en dat zijn er gelukkig steeds meer.

  4. Ik denk dat verkilling niet breeduit voorkomt, maar het gebeurt wel (en nog te veel). Zelf ben ik invalide en ik ervaar positieve als negatieve dingen. Ik merk wel dat het buitenland vaak NET WAT invalide-vriendelijker is, en ook wat verder gaat daarin. Neem de bussen in Londen waar ik laatst was, ik kon daar in ELKE bus met mijn rolstoel mee rijden, dat hoef ik hier niet te proberen, OV is nagenoeg niet te doen.

  5. Marja ik denk dat het zo,n beetje
    half om half is.
    Maar wil je zelf met respect behandeld worden
    doe je dat een ander ook.
    Groetjes Christiene.

  6. Zelf heb ik niet de indruk dat we tegen elkaar verkillen, toch niet met de mensen waar ik iets inniger mee omga, ook op het web!
    Het zullen de media wel zijn vrees ik, die allles wat minder is opblazen… of heb ik he tmis?

  7. we moeten de schuld niet bij anderen gaan zoeken, kruidje, maar enkel bij onszelf!

    we hebben nog altijd zèlf de touwtjes van ons eigen leven in handen en dus ook die van hoe wij met anderen omgaan!

  8. ik denk, dat in elk land, elk vol, een goede en een slechte laag zit( en veel er tussen in)
    het is vaak de persoonlijke ervaring, de eigen werkelijkheid, die het oordeel laat vormen:))

  9. het moet in je zitten om dit te doen, je krijgt slechte posten, hard werk, niet iedereen wil dit doen, ze moesten maar eens beginnen met dit werk aantrekkelijker te maken dan hadden ze hier ook volk genoeg

  10. in streken waar welvaart weeldig is, laat de omgang met degenen die het op de een of andere manier minder goed hebben nogal te wensen over.
    Arme mensen en gehandikapten worden dan zo goed mogelijk genegeerd of zelfs met de vinger gewezen.

  11. Ik denk de combi Marja; het is aan onszelf om er bij na te blijven denken en stil te blijven staan bij een respectvolle omgang! (en des te meer dat doen…..:-))

Reacties zijn gesloten.

