Skip to content

Ik geef wat interviewen af…

16 november 2011

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Nee die link is weg en zelfs deleted – dus kan niet meer terug gehaald worden – Ook mercuriustv had moeite om het stuk te plaatsen waar ze met mij een interview namen.
Maar het is daar gezellig en ik kom tot mooie gesprekken – dicht bij de kachel.

Of het doel niet te warrig is – ik hoor dit ook vaker. Maar in mijn beleving is er een sameleving op komst waarin mensen elkaar ook ondersteunen en ik denk dat de crisis op twee manieren beleefd kan worden. Of met met angst of met verbinding. Het is dan belangrijk dat je de mensen het voorbeeld geeft dat het kan… Dat er ook samenspel is.
Ik heb met grote afgrijzing gekeken naar de lifestream van NY occupy die gisteren ontruimd is en waarbij alle tenten en bezittingen gemolesteerd zijn. Ik vraag me af waarom er zo veel geweld moet zijn, tegen mensen die zich niet verroeren. Is dit een spel van macht dan zo nodig?

From → friesland, ontmoeting

6 reacties
  1. ik heb het op een ander topic ook al eens bij iemand gezegd.
    occopy is een hype geworden, een strovuur dat zichzelf opbrandt.
    het lijkt alsof hier helden bezig zijn.
    maar zijn de werkelijke helden, niet degenen, die “gewoon”aan het werk zijn, voor het behoud van de economie en de uitkeringen zodat die anderen, dat kunnen doen, wat ze menen te moeten doen, omdat ze daar alle tijd van de wereld voor hebben:))

    • Dan heb je het helemaal mis – er zijn ook gewone werkende mensen tussen die al hun vrije tijd opofferen. Vind het jammer dat je het zo opvat – ga zelf eens met die mensen praten, dan weet je wel beter.
      Ik denk dat deze omschrijving voor maar 10 procent van de mensen geld van de occupy beweging. Het heeft me ook inzicht gegeven over de manier waarop de maatschappij met mensen omgaat.

  2. Ben het helemaal met Ruard en Gerda eens ,.
    Walgelijk vond ik het wat ik op tv zag .Liefs

  3. ik blijf er toch bij dat het te warrig is om daadkrachtig te zijn…

  4. Boomvader Ruerd permalink

    Dit is dus de wereld die schuilgaat achter de schone schijn van onze maatschappij, om werkelijk te kunnen samenleven zullen we ons inderdaad weer moeten verbinden.

  5. We leven in een merkwaardige, hoogst materialistisch gerichte wereld waar mensen die anders zijn en het leven anders willen beleven, niet welkom zijn… *zucht*

Reacties zijn gesloten.

