Skip to content

Wat iemand beweegt

17 november 2011

Er wordt gezegd dat de beweging van occupy zo vaag is. Maar ik heb het eigenlijk direct begrepen. Het gaat om om een positieve attitude en een manier waarin men laat zien dat er andere oplossingen zijn. Een gesprek met de beweging is al genoeg om je te overtuigen dat het niet een groep mensen zijn die het gewoon doen om er bij aanwezig te zien. Stap er eens heen of lees er eens over en je zal beseffen dat er zoveel rijkdom kwa persoonlijke inzicht te vertellen is.
Het is wel lastig als mensen voor zijn en juist de positiviteit willen uitdragen.
Er wordt gezegd dat mensen beter in een natuurlijke omgeving kunnen laten zien wat belangrijk is.. Ik zie mensen die juist de stap hebben gewaagd om dat natuurlijke omgeving te verruilen voor occupy om te laten zien dat er andere mogelijkheden zijn en ze zien occupy een mooie kans om dat te laten merken.
Dat het om daklozen gaat – Nee – het wordt gesteund door een grotere gedeelte van de samenleving. Er zijn zelfs werkende mensen die daar slapen en voordat ze naar kantoor gaan thuis nog even onder de douche springen om naar het werk te gaan. Een gesprek met deze beweging en je bent van die vooroordelen af. Wel is het zo dat er mensen zijn die zich machteloos voelen over de situatie zoals het nu is, om dat het systeem hun geen mogelijkheden meer bied om verder te komen.
Ik ga er heen omdat ik er mee eens ben dat er veranderingen moeten komen. Ik merk verharding, ik merk onrecht en ik zie veel onrecht rondom mij heen. Ik kies voor een maatschappij waarin de individu centraal staat en niet de computer of de regeltjes en daarom zie ik dit als een mogelijkheid om om te laten zien dat er een andere weg is. Maar dit hoeft niet de enige weg te zijn. De verandering zit namelijk in jezelf en als jij laat zien en uitstraalt – zal dit ook opvallen. Zal je de verandering ook dragen.

Ik heb hier een filmpje gevonden die ik wil delen – een van een Amerikaanse nieuwsprogramma – waarin men de burgemeester van New York op de hak neemt.
Heb je tijd – kijk er eens naar – het is leuk.

Over de burgemeester van new york

From → friesland, ontmoeting

5 reacties
  1. ik ben het met Annie eens: dit is écht joùw ding hé lieve Marja? Fantastisch te zien én te lezen hoe jij daarmee zo mee kan leven! Bovendien hou je ons op die manier ook op de hoogte, en maar goed ook: een verwittigd burger is er twee waard!
    Fijn weekend meid!

  2. Jij hebt echt je ding gevonden he Marja , het past ook helemaal bij jou , de gesprekken die je hebt , je leeft er voor . je weet hoe ik er verder over denk , een mooie inzet van al deze mensen .
    Liefs

  3. harmanna permalink

    heej marja
    dat heb je mooi verwoord dat komt fijn bij me binnen .
    dank je wel voor het delen
    knufff harmanna

  4. Wat ZON-nebloem zegt, die geode bedoelingen worden dan ook weer niet gezien

  5. zo is het, alles word tegenwoordig verkeerd bezien, maar soms zitten er goeie bedoelingen achter

Reacties zijn gesloten.

