Skip to content

Hoe is het verdeeld

19 november 2011

In Auswitz kreeg ik met een emotie te maken. Men nam alles wat waardevol was van de mensen af. Het was triest hoe gulzig mensen waren om de eigendommen af te nemen. Ik voelde mij als een van die mensen waar alles van afgepakt werd en ik dacht goh zelfs het kleine beetje extra willen ze nog hebben. Wat moeten die mensen toch in angst gezeten hebben om dat kleine beetje dat ze nog hebben over te geven aan de mensen die alles hebben..
Dat was toen, maar hoe is het nu? Doet die 1 procent van de wereld die de werkelijke macht hebben in de wereld niet het zelfde? Ik bedoel het afpakken van datgene wat de rest bezit.
Jonge journalisten die nog geen financiele banden hebben en dus meer voor hun idealen durven op te komen – gaan zo ver en ze worden gehoord. Ze openbaren de linken, de verbanden en zijn kritisch hoe die mensen zich gedragen.. dat juist die huidige leiders van Italie en Griekenland die nu zijn uitgekozen om Europa te redden banden hebben met die rijken der aarde? mmm de rijken willen nog meer bezitten. Misschien moeten we ze wel alles geven – zodat ze weten dat wij er geen waarde aan hechten en dat ze niet heel machtig zijn, maar heel klein.

From → all

Reacties zijn gesloten.

