Skip to content

Voornemens voor 2012

29 december 2011


Mijn ervaring in 2011 – het is een magisch jaar geworden, maar anders dan ik dacht. Ik denk zeker dat ik er veel van geleerd heb. Toch waren er ook weer valkuilen waar ik in viel – eh Nee Marja het waren leermomenten hi hi.
Ik heb een glimp mogen opvangen van een nieuwe wereld waarin mensen met hartenergie geopend waren en van elkaar wilde leren. Het gaf me het gevoel dat verandering kan. De crisis is alleen maar een grote beweging waarin we meer van ons zelf leren kennen en ook naar de heelheid van ons zelf kunnen kijken.. Gelukkig hoeven we niet alles zelf te doen. Toch lijk ik steeds meer open te staan voor de energien rondom mij heen en het is niet altijd even gemakkelijk bij mijn eigen oorsprong te blijven. Je kan wel zeggen dat je positief moet zijn, maar soms is dat spoor ook moeilijk terug te vinden. Alleen met rust, meditatie en herkennen van me zelf zorg ik dat ik daar ook kan blijven, maar die neem ik niet altijd. Nee ik moet me zeker niet gek laten maken door de negatieve berichten die mij bereiken – en echt kijken naar de mogelijkheden die het weer mag brengen.
Ik merk ook dat ik gevoeliger ben geworden en dat verhalen van anderen een grote indruk bij me achter laten. Het aarden lukt me dan niet – of maar moeizaam. Ook al leer ik steeds meer te aarde, het lijkt net alsof ik het gewoon vergeet en letterlijk op mijn gat moet vallen om weer te kunnen aarden.
Mijn groepje klankschalen en bijeenkomsten is een groot feest en de veligheid zorgt dat er zoveel herkenning is. Men mag van elkaar leren en ik geniet er van. Hier ga ik volgend jaar ook lekker mee door.
Wat er 2012 gaat gebeuren. Ik zal mijn deuren open stellen voor nieuwe ontwikkelingen. Ik ga ook in verplichtingen die ik nu nog steeds voel, mijn vrijheid leren kennen.
Het wordt voor mij een jaar van verbinding, met mensen die elkaar kunnen dragen, ik ben het namelijk zat om steeds in mijn eentje de kar te trekken ( het kost me zo veel energie en ergenissen) en heb ik de kosmos gegooid dat er nu vanuit een grotere geheel dat samenspel naar me toe mag komen, waar ik gewoon mag inhaken. Ik ga mij focussen op intentie, hartverbinding en passie en ga er niet meer van afdwalen. Het gaat een byzonder jaar worden en ik wil aan iets bouwen, wat ik bereiken kan en waar mijn intentie ligt. De doelstellingen hou ik dicht bij huis, zodat ik weet dat ik ze ook kan bereiken en als ik open sta voor de magie van het nu, zal het zeker lukken.

From → persoonlijk

10 reacties
  1. Marja, ik wens jou veel geluk en liefde in het nieuwe jaar

    Een fijne en gezellige jaarswisseling.

    Groetjes Christiene.

  2. ik wens je een nieuw jaar vol liefde, plezier en gezondheid, kruidje! šŸ˜€

  3. ik wens je een bijzonder jaar Marja
    en leg de lat zo hoog dat je er vlot onderdoor kan šŸ™‚

  4. Boomvader Ruerd permalink

    Liefde, vriendschap en geluk kunnen gewoon niet stuk, ook al maken we ons soms druk om van allesw en nog wat. Haha Geniet van het Sai Leela oftwel het goddelijk spel!

  5. ik hoop voor je dat je jaar wordt naar wat je verlangd….
    nog een fijne vrijdag en voor straks een leuk eindejaarsweekend :o)

  6. een fijne jaarwisseling gewenst
    en dank je wel
    voor je bezoekjes aan mijn weblog
    en je lieve reacties,
    tot volgend jaar
    xxx

  7. De kar alleen trekken is zwaar Marja dat houd je niet vol .
    We moeten het er maar mee doen wat we volgend jaar krijgen, en daar het beste van maken .
    Ik hoop voor mij zelf op een beter jaar dan het afgelopen jaar , want de kar was voor mij dit jaar bijna niet meer te trekken hoor ,het had niet veel gescheeld of ik was er onderdoor gegaan ,
    en dan uit het niets zijn er toch weer lichtuntjes .
    Chris is zo blij , maar dat had je al gezien ,we hebben het nog even heel druk , ik ben gordijnen voor haar aan het naaien , zo kan ik toch thuis zijn , ook al lijkt alles rustiger te worden , je weet we zijn er nog niet he !
    Bedankt voor je vriendschap van het afgelopen jaar , en ik hoop dat je dromen zullen komen .!
    Liefs Annie

  8. Boomvader Ruerd permalink

    Ho ik was nog de zin vergeten dat je jezelf mag accepteren zoals je bent
    dat je hart altijd verbonden mag zijn met Tengri (de bron)

    Ruerd

  9. Boomvader Ruerd permalink

    Lieve Marja, may it be clear to you and me for all to see.
    Zit zelf ook met dat aarden, ik heb deervaring gehad in therapie dat ik me letterlijk geaard voelde. Alsook de herinnering daar op de psychiatrische afdeling dat ik daar in de tuin was en er opeens geweldige pijnscheuten door mijn voeten gingen. Ik huppelde echt van de pijn. En ergens voel ik nog steeds een bepaalde pijn in de voeten.
    Vanmorgen vroeg ik moeder aarde om de verbinding te mogen herstellen en onderhouden. ik wil het ook echt voelen en ervaren dat ik geaard ben. Ipv alleen in gedachten te proberen daar een beeld van te maken. Even daarna zag ik een mailtje van het siberisch instituut van shamanisme:

    Dat je omringd mag zijn met mensen en dieren waar je van houdt.
    dat jouw hart mag overstromen van liefde
    dat je je ondersteund voelt in moeilijke periodes
    dat je plezier mag hebben in het leven zelf
    dat je aanwezig mag zijn in al wat je doet
    dat je voeten je pad op Umai (moeder aarde) bewust moge wandelen
    dat je jezelf mag accepteren zoals je bent
    dat wanneer we elkaar weer ontmoeten
    dit zal zijn met een open hart en blijde twinkels in onze ogen,

    Van Petra Giesbergen

    IK moet zeggen ik zit niet zo in het sjamanisme en ik dacht lange tijd dat intistituut zit daar ver weg in Brabant. En dan toevallig bij mijn moeder zie ik een folder van een vrouw in Joure die shamanistische soulretrieval doet. Tsja dan komt het opeens wel erg dichtbij.
    Dus dit staat op mijn verlanglijstje zullen we maar zeggen.

    Warme groet ut Snits

  10. Mooi geschreven, je hebt er zin in; dat is duidelijk! Dat al je wensen uit mogen komen.
    Lieve groetjes Jannet

Reacties zijn gesloten.

