Skip to content

Kruidige boek in de publliciteit

14 oktober 2012

In 2007 heb ik een boek gemaakt, het heet de wereld van kruidje. Het was voor mij een hele stap omdat voor elkaar te krijgen en heeft me veel energie gekost. Je moet weten dat ik moeilijker de vertaalslag kan maken tussen de energie die ik voel en de woorden waarmee ik het kan vertellen. Het boek is ontstaan, doordat ik de energie kon vatten in het boek en elk pagina is een avontuur om te ontdekken.
Een half jaar geleden liet ik een pagina van het boek zien in mijn groep kruidje en ik kreeg er toen ook leuke reacties op, zelfs van een uitgever. Ik denk er dus aan om dat boek nog een keer uit te geven.
Maar afgelopen week kwam ik een boek tegen van dezelfde uitgever met dezelfde energie als de mijne. Je zou eigelijk zo denken dat het mijn boek is dat ze gaan publiceren.
Nu vraag ik me af, kan een uitgever een script afwijzen en toch de lay out van een boek pikken voor haar eigen doeleinde. Ben je daarin niet beschermd? Niet dat het mij is gebeurd, ik vind mijn boek meer waard. Maar toch is dat niet raar?
Het is een uitgever die binnen een maand tijd nu al twee keer een idee van mij meeneemt. Afgelopen maand heb ik al eerder deze mensen er op gewezen dat ze een idee van mij gebruikte. Maar ze blijken door te gaan. Wat gaan ze verder nog gebruiken van me…
Ik weet dat ik het kan zien als een van de grootste complimenten naar mij toe en dat het zielig is voor degene die het boek gebruikt om zelf haar naam mee te verwerven. Maar tje het doet wel pijn dat dit zo maar kan in uitgeversland.

From → all

Reacties zijn gesloten.

